Terkini

Sabtu, 11 Mac 2017

Pembelian RMMJ & Rumah Kuota Bumiputera Tidak Melibatkan 'Orang Tengah'

jais-sarday-rmmj-orang-tengah.png

KLUANG : Pemangku Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan negeri, Datuk Md Jais Sarday menegaskan bahawa pemilikan Rumah Mampu Milik Johor (RMMJ) dan rumah kuota Bumiputera di negeri ini tidak melibatkan orang tengah.

Beliau menasihatkan orang ramai supaya tidak terpedaya dengan helah pihak tertentu yang menjamin rumah berkenaan jika mendapat sejumlah bayaran.

Jais Sarday yang juga Adun Mahkota, meminta orang ramai melaporkan kepada Polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sekiranya ada pihak meminta bayaran untuk tujuan itu.

Beliau turut menegaskan bahawa rumah mampu milik ini dibina bertujuan untuk membantu rakyat memiliki rumah sendiri.

Ujarnya, kerajaan Johor telus dalam urusan penjualan rumah RMMJ. Bagaimanapun, tindakan segelintir pihak tidak bertanggungjawab ini memberi imej buruk kepada urus tadbir kerajaan negeri.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.