Terkini

Rabu, 3 Julai 2013

Sidang DUN Pulau Pinang Dicemari Bahasa Kasar

sidang-dun-pulau-pinang

GEORGETOWN - Speaker Dewan Undangan Negeri (Dun) Pulau Pinang Law Choo Kiang hari ini mengeluarkan amaran kepada para anggota dewan supaya tidak menggunakan bahasa kasar ketika persidangan bagi mengelakkan pertikaman lidah serta membuang masa.
  
Amaran itu dibuat ketika anggota-anggota dewan membahaskan usul terima kasih terhadap ucapan Yang Dipertuan Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas semasa merasmikan persidangan dewan.
  
Pertikaman lidah berlaku antara RSN Rayer (DAP-Seri Delima) dengan Datuk Roslan Saidin (BN-Pinang Tunggal) berhubung isu perkauman sehingga menimbulkan suasana kecoh.
  
"Saya beri peringatan buat kali terakhir supaya Yang Berhormat Seri Delima (Rayer) jangan ulang perkataan yang tidak sepatutnya, begitu juga ahli yang berhormat lain supaya beri kerjasama," katanya.
  
Terdahulu itu, kedua-dua wakil rakyat berkenaan bertelagah berhubung isu perkauman, setelah Rayer mendakwa Roslan cuba mencetuskan isu itu apabila megutarakan mengenai isu seorang doktor berbangsa Cina yang tidak dapat memberi perkhidmatan baik kepada pesakit berbangsa Melayu di sebuah hospital kerajaan.
    
Rayer kemudian menyifatkan Roslan sebagai pemimpin Umno yang bersifat perkauman selain mendakwa Umno adalah sebuah parti perkauman, kenyataan itu telah menimbulkan kemarahan Roslan yang kemudiannya meminta Rayer menarik balik kenyataannya.

Bagaimanapun, Rayer enggan menarik balik kenyataannya dan keadaan bertukar tegang apabila kedua-duanya meninggikan suara sebelum Rayer mengeluarkan perkataan 'kepala hotak' terhadap Roslan kerana mahu beliau menarik balik kenyataan yang dikeluarkan.
    
Perkataan kepala hotak itu disifatkan Roslan sebagai sesuatu yang melampau dan biadap dan meminta speaker menasihati Rayer dan mengambil tindakan.  - Bernama
« PREV
NEXT »

1 ulasan

  1. The chief instigator Ah Beng Pinang perlu ada mainan politik, macam lah dia sangka orang tak tau .good cop bad cop.,
    Timbalan Toni ,yang tak senang dan dengki dengan Ramadhan.
    Lacking sobriety absent sanity.Disorderly conduct dan perangai mahkluk rimba,,timbalan toni mahluk perosak, dah mohon nak keluar Malaysia dan mastautin di Pulau Hainan.

    Ah Beng Umar Abdul Aziz wannabe.
    Ah Beng The Chief Instigator,lantik spikar , yang tak tau democrasi,baru dapat pakai baju mahal, berlagak.....hhaaaa
    AH Beng Cinasian
    Ah Beng Super kiasu
    Ah Beng Keturunan tetamu asing.
    Ah Beng quarellsome politician.
    Ah Beng sengaja cari pasal
    Ah Beng memang mencari issue.
    Makanan kesukaan: kacang merah ber kuah cuka,cicah cuka hitam.
    Ahli parti parti keturunan Cadre sistem PAP.
    Tak sedar diri punya Ah Beng cinaseng kiasu.
    Idola utama ketua pengarang Akhbar the STAR MCA Wong chun, Talam 2 muka hidup 2 alam .
    Pengamal kilang rasis , kilang2 rasis itu BAPAK SEKOLAH CINA yang taja.
    Ah Beng Bahasa Malaysia fail!
    Naik klass ekonomi pesawat MAS pada 2008 sekali aje,, nak dapat publisity murahan.2013 pakai Mercedes.
    Ah beng dengki dengan Pas yang hendak amal kan democrasi di Besut.
    Ah Beng Pencetus dasar CATokong.
    Nak buat 6 billion perjek punya untung sibuk kutip tol.dah bagi 1 billion sub con kapada metal fabrication, berapa agak keuntungan.
    EXCELL Ambassador,papan kekunci rosak.Power point demo rosak juge.
    The chief instigator Ah Beng , tak mau bayar bil air, kerana nak untung kapitalis yahudi ,buat reseb Pualau Pinang,kerana cemburu Selangor ada simpanan tunai 1.8 billion di Bank Bank,yang dapat faedah ribak 3.75 %.
    Ah Beng tamak, Ah Seng Dengki(dah bakar paspot sendiri di melaka kerana tak mau pergi bazzar ramadhan).
    arjuna waspada
    changkat lobak

    BalasPadam

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.