Terkini

Sabtu, 14 Januari 2017

Pemuda Umno Johor Nasihat Annuar Musa Jangan 'Cari Pasal' Dengan TMJ

Syahrin Md Jamaludin

Ketua Pemuda Umno Bahagian Tebrau, Datuk Syahrin Md Jamaludin, menasihatkan Tan Sri Annuar Musa supaya berhenti berbalah di media sosial dengan menumpukan tugasnya kepada parti.

Menurut beliau, tindakan berbalas kenyataan media membabitkan isu penajaan The Reds Warrior tidak mendatangkan manfaat kepada Umno sebaliknya memberikan persepsi negatif Rakyat kepada parti kerajaan itu.

Tambah beliau, polemik perbalahan dengan TMJ itu tidak akan menguntungkan Umno terutamanya Umno Johor dalam usaha untuk menarik golongan muda mendekati parti itu ketika detik pilihanraya umum sudah hampir.

"Tindakan Annuar 'cari pasal' dengan keluarga diraja Johor yang terkenal dengan pengaruh yang kuat dalam kalangan Bangsa Johor terutamanya orang muda akan merugikan Umno.

"Biarpun isu yang berlegar itu bukan isu politik, namun Annuar secara tidak langsung dilihat sebagai mewakili Umno kerana jawatannya dalam parti...jadi ia tak elok kepada Umno," katanya.

Memetik laporan Sinar Harian, Syahrin juga turut mengingatkan bahawa tugas sebagai Ketua Penerangan sepatutnya menggandakan usaha untuk turun padang termasuk di Johor untuk memberikan penerangan tentang isu-isu semasa dan bukanya 'sibuk' membuat kenyataan media berkaitan bola sepak.

Dalam pada masa yang sama, Pemuda Umno Tebrau turut menyatakan kesesiaan untuk membantu dan menyokong usaha Ketua Penerangan Umno itu turun ke Johor terutamanya di bahagian itu mendekati golongan muda serta meyakinkan mereka supaya terus memilih Umno untuk menerajui kerajaan.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.