Terkini

Sabtu, 14 Januari 2017

Liew Chin Tong Persoal Di Mana Hak Pembayar Cukai di Kluang

hentian-bas-kluang.jpg

Hampir setiap tahun rakyat diminta membayar cukai kepada kerajaan termasuk kerajaan negeri. Tujuan cukai dibayar adalah untuk membantu kerajaan yang dipilih melalui sistem pilihan raya bagi menyediakan perkhidmatan dan prasarana yang terbaik untuk rakyat.

Baru-baru ini, Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong menerusi status laman sosialnya mempersoal ke mana perginya duit pembayar cukai di Kluang yang dikutip setiap tahun itu.

Pertiakaian itu dibuat kerana beliau selaku wakil rakyat di sini tidak berpuas hati dengan perkhidmatan serta kemudahan prasarana yang disediakan kerajaan negeri menerusi Majlis Perbandaran Kluang (MPK).

Dalam status Facebooknya, beliau menyatakan bertapa teruknya keadaan Terminal Bas Kluang pada hari ini yang tidak diselenggara dengan baik dan tidak memberi keselesaan untuk para peniaga dan pengguna yang secara langsung menggunakan fasiliti dan perkhidmatan di terminal bas di sini.

Di akhir statusnya, sekali lagi wakil rakyat dari DAP itu bertanya, di mana hak warga Kluang selaku pembayar cukai.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.