Terkini

Ahad, 15 Januari 2017

Muhyiddin Akan Ketuai Bacaan 'Talkin' Untuk Umno

muhyiddin-talkin-umno

SHAH ALAM : Bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi gambaran bahawa UMNO kini sedang berada di hujung nyawa kerana roh dan jiwa yang memberi nafas kepada parti itu sudah lama mati.

Ketika berucap pada Majlis Pelancaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), di Stadium Malawati semalam, Muyiddin berkata, parti yang diketuai Najib Razak itu tidak akan pulih dari sakit tenat yang sedang dialami dan hanya menunggu masa untuk ditalkinkan sahaja.

Beliau juga menjelaskan, perjuangan Bersatu adalah bukan untuk kepentingan individu tetapi sebuah wadah politik baharu untuk orang Melayu, masyarakat pribumi dan rakyat Malaysia.

"Kita berjuang untuk mengagih kekayaan negara secara adil dan saksama tanpa mengira kaum dan agama serta mendokong prinsip bahawa setiap rakyat berhak untuk mendapatkan pendidikan yang berkualiti dan sempurna.

"Semua ini bukan sekadar pernyataan dasar atau harapan parti, tetapi matlamat perjuangan yang termaktub secara jelas di dalam Perlembagaan. Jadi, selagi Bersatu wujud, inilah yang menjadi landasan perjuangan parti kita," katanya lagi

Memetik laporan Sinar Harian, Muhyiddin berkata, Bersatu bukanlah serpihan mana-mana parti dan perasmian parti itu satu permulaan dan perjalanan masih jauh.

"Masih banyak ranjau, duri dan liku yang mesti kita tempuh. Akan ada ribut, taufan, ombak dan gelombang besar yang perlu kita redah.

"Tak kurang juga fitnah dan adu domba yang cuba memecahkan kesatuan kita. Yang irihati dengan pencapaian kita," katanya.
« PREV
NEXT »

2 ulasan

  1. Baca talqin utk diri sendiri je. Itu skandal seks belum dikuarkan lg....hahahahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha ha ha ... Talkin Untuk Ana .....

      Padam

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.