Terkini

Rabu, 29 Jun 2016

Setiausaha Agung DAP Hadapi Dua Pertuduhan Rasuah

lge-sprm-rasuah

GEORGE TOWN : Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada petang Rabu.

Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, telah ditangkap sebaik sahaja beliau keluar dari bilik mesyuarat kira-kira pukul 6.30 petang selepas mempengerusikan mesyuarat exco di Komtar.

Exco kerajaan negeri, Chow Kon Yeow mengesahkan penagkapan tersebut dan memberitahu pemberita bahawa Guan Eng akan dibawa ke pejabat SPRM dan beliau akan diberikan waran tangkap berhubung dua pertuduhan.

Kon Yeow berkata, Guan Eng akan dituduh mengikut Seksyen 23 dan 165 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Tambah beliau lagi, Guan Eng akan didakwa pada Khamis pagi di Mahkamah Sesyen.

Sebelum ini, Guan Eng telah dipanggil memberi keterangan di Pejabat SPRM Pulau Pinang bagi membantu siasatan terhadap kes pembelian banglonya di Jalan Pinhorn yang mencetuskan kontroversi setelah dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya ketika Sidang Dewan Rakyat April lalu.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.