Terkini

Selasa, 28 Jun 2016

Kecewa Punca Husni Letak Semua Jawatan Dalam Parti

Ahmad-Husni-Hanadzlah-Kecewa

PETALING JAYA : Bekas Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah pada Isnin mengumumkan perletakan jawatan sebagai Bendahari Umno dan Bendahari Agung Barisan Nasional (BN).

Pengumuman perletakan jawatan tersebut disampaikan oleh Setiausaha Politiknya, Datuk Shamsul Zairil Kamaruddin melalui kenyataan media.

Selain daripada itu, Husni  juga turut meletak jawatannya sebagai Ketua Umno Bahagian Tambun dan beberapa jawatan dalam Umno Perak.

Perletakan jawatannya dibuat selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan barisan Kabinet barunya.

pengunduran-husni

Menurut sumber yang sedang viral di laman sosial mendakwa perletakan semua jawatannya dalam parti itu disebabkan tidak mahu ditukarkan ke kementerian lain.

Sumber Facebook tersebut turut menyatakan bahawa Husni meminta Perdana Menteri supaya dikekalkan jawatanya dalam Kementerian Kewangan sebelum ditolak.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.