Terkini

Isnin, 23 Mei 2016

Laporan Polis Terhadap Mahathir Kerana Hina Yang di-Pertuan Agong

tunku-aziz-mahathir

KUALA LUMPUR : Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim dalam satu kenyataanya ketika membuat laporan polis menyerlar tindakan Dr Mahathir yang cuba melibatkan Raja-Raja Melayu dalam kancah politik negara.

Kenyataan tersebut dilontarkan beliau berhubung satu kenyataan bekas perdana menteri itu yang mendakwa Yang di-Pertuan Agong telah dikenakan tahanan rumah.

Menurut Tunku Aziz, dakwaan Dr Mahathir yang menuduh kerajaan mengenakan tahanan rumah ke atas Seri Paduka Baginda sebagai keterlaluan dan melampaui batas.

Tambah beliau, ekoran dari tindakan Dr Mahathir itu, telah menimbulkan salah faham dan kekeliruan serta boleh menjejaskan kententeraman dan keselamatan awam.

Sebelum ini, Dr Mahathir mendakwa beliau gagal mendapat perkenan mengadap Agong untuk menyerahkan lebih sejuta tandatangan menuntut pengunduran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Katanya kepada sebuah portal, beliau gagal bertemu Agong kerana baginda kini menjadi tahanan dalam rumah.

Dalam pada itu, Tunku Aziz yang juga adalah bekas naib pengerusi DAP turut menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan segera terhadap mantan perdana menteri itu sebelum ia menjadi tidak terkawal.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.