Terkini

Jumaat, 27 Mei 2016

Bukti Skandal Rasuah Kerajaan Selangor Diserah Isnin Depan

Rafizi-SPRM-Selangor

PETALING JAYA : Ahli Parlimen Pandan , Rafizi Ramli berjanji akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan rasuah dalam pentadbiran kerajaan Selangor.

Dalam satu kenyataan kepada media semalam, Rafizi yang juga Naib Presiden PKR berkata laporan tersebut akan dibuat di pejabat SPRM, Putrajaya pada pagi Isnin depan.

Menurut Rafizi, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail telah mengarahkanya untuk mengemukakan semua bukti berhubung dakwaan permintaan wang dan perempuan jika ingin berurusan dengan kerajaan Selangor yang dibangkitkan sebelum ini kepada SPRM.

Sebelum ini, Rafizi mengaku beliau pernah menulis dalam ruang sembang berkumpulan aplikasi WhatsApp mengenai kejadian rasuah wang dan seks membabitkan kerajaan Selangor.

Dalam kenyataan itu, Rafizi turut menafikan dakwaan bahawa beliau 'dibeli' Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Umno untuk mensabotaj PKR yang akan membolehkan beliau melarikan diri daripada pelbagai dakwaan di mahkamah yang sedang dihadapinya.

Rafizi berkata oleh sebab itu beliau menyerahkan dulu kepada keputusan Presiden dan Biro Politik untuk menentukan sama ada boleh melaporkan aduan salah laku terus kepada pihak berkuasa seperti SPRM.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.