Terkini

Ahad, 19 Februari 2017

Khidmat Guaman Untuk Apa?

khaled-tentera-fly-jb

Hasrat kerajaan negeri Johor ingin membantu keluarga 8 remaja sekolah yang terlibat dalam kemalangan maut di Jalan Lingkaran Dalam berhampiran perkuburan Mahmoodiah, Johor Bahru awal pagi semalam dipertikai netizen.

Rata-rata pengguna laman sosial yang mengikuti perkembangan kes ini mempersoal kewajaran kerajaan negeri menyediakan khidmat guaman untuk keluarga mangsa sedangkan banyak lagi kes kemalangan jalan raya berlaku sebelum ini tidak dapat pembelaan serupa.

Netizen turut mempersoal apa motif kerajaan negeri berbuat demikian serta menuntut Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin memberi penjelasan lebih lanjut mengenainya.



Dalam satu kenyataan media semalam, Menteri Besar Johor menyatakan bahawa kerajaan negeri akan membela nasib keluarga mangsa dengan memberi khidmat guaman percuma bagi mengkaji tindakan sewajarnya  berhubung kes ini.

Selain dari bantuan guaman, kerajaan negeri turut memberi bantuan segera berupa wang tunai berjumlah RM1,600 bagi setiap keluarga mangsa yang terlibat dalam nahas tersebut.

Mohamed Khalid yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri berkata bantuan tersebut akan disalurkan menerusi beberapa angensi negeri dan pusat termasuk Tabung Khairat Kematian Negeri Johor, Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ) dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
« PREV
NEXT »

2 ulasan

  1. SEDIHnya aku nasib mangsa2 dr. anak2 muda bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dlm. KEMALANGAN JLNRAYA basikal tu!!! Dan adakah SPAD/PDRM akan MENYIASAT habis2an BETINA SIAL yg. diTUDUH menggunakan HP dan pandu LAJU seolah MABUK, serta apa juga BANGSA betina ni??!!! POLIS mesti berikan BUKTI amat jelas yg. si BETINA ni dah diUJI air KENCING dia waktu kemalangan tu (PEMANDU2 yg. menyebabkan KEMALANGAN JLNRAYA mesti diUJI air kencing depa utk. ALKOHOL/DADAH walau depa sendiri CEDERA) serta SIASAT juga HP si BETINA ni utk. PASTIkan waktu TERAKHIR dia buat PANGGILAN & dari mana)!!!! POLIS tolong JANGAN keluaqkan pengumuman sewenangnya MENYALAHkan MANGSA2 sebelum SIASATAN RAPI OI!!!!

    Dan pihak keluarga mangsa mesti SAMAN si BETINA SIAL ni sampai berJUTA kalau dia diBUKTIkan berSALAH!

    Tapi ada berita seolah MENYALAHkan mangsa2 ni kononnya dr. kumpulan mcm. MAT REMPIT Basikal pula - SIAL betul media2 PENJAJAH PARASIT/LANUN DAPJUBOQ BABI ni!!!

    Lihat berita TERBARU dr. MANGSA2 kita sendiri di http://beliabangkit.blogspot.com/2017/02/mangsa-kami-berhenti-sebelum-pemandu.html#.WKgrLTlyrIU

    MANGSA : Kami Berhenti Sebelum Pemandu Wanita Yang Bermain HP Merempuh!
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 5:03:00 PTG

    "Kami berhenti dalam 10 minit, tiba-tiba saya nampak sebuah kereta memecut laju menuju ke arah kami dan terus merempuh kami," kata seorang mangsa yang terselamat dalam kejadian rempuhan pagi tadi.

    Muhammad Zulfadli Yusri, 19, berkata beliau dan beberapa lagi rakannya datang dari kawasan rumahnya di Stulang Darat, di sini sebelum bertemu kumpulan lain di lokasi kejadian. Katanya, semua yang berkumpul di lokasi kejadian bukan bergerak dalam kumpulan sama, sebaliknya hanya bertemu di kawasan itu sebelum rempuhan berlaku.

    "Saya datang dari Petronas (Jalan Lingkaran Dalam) dan nampak beberapa kumpulan basikal berhenti di sebelah kubur (lokasi kejadian), jadi saya ke sana untuk melihat apa mereka buat.

    "Ketika bersama kumpulan itu, saya nampak satu kereta dan pemandu perempuan itu sedang bermain telefon terus merempuh kami sedang berhenti di situ," katanya.....

    (Tok Landak)

    BalasPadam
  2. Semua ada salah masing2, pemandu pun salah. Nasib baik langgar basikal kalau langgar lori macamana nasib dia agaknya. mujur kawan2 yg terbunuh tu tak bunuh je pemandu tu masa tu jugak. nampak juga budak2 ni tak cepat melatah. budak2 pun salah gak, dah lewat2 malam masih merayap2 kat luar. Nasib baik kereta yg langgar, kalau lori langgar tentu lagi ramai yang terkorban. termasuk la blogger pun ada salah gak coz sensasikan cerita atau menambah2 cerita, menambah 'saham' kat dalam buku amalan. jadi biarlah polis buat siasatan. Pasal MB nak bagi bantuan guaman tu, biarlah. Itu tanda prihatin. Bersangka baik lebih baik bagi sesiapa yg tak tahu kes ni.

    Sekarang ni yg dah berlaku itulah makna takdir, apa rasanya kalau anak2 korang sendiri yg kena? kena langgar macam tu pastu salahkan korang pulak. jangan lak time tu baru nak cari MB gak.

    - Aku Bangsa Johor -

    BalasPadam

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.