Terkini

Selasa, 28 Februari 2017

20 Kedai Harga Patut Muafakat Johor Akan Dibuka Untuk Bantu Rakyat

jais-sarday-imcoop

KLUANG : Kerajaan Barisan Nasional (BN) negeri Johor, menerusi Koperasi Iskandar Malaysia Bhd (imCoop) merancang untuk membuka 20 lagi Kedai Harga Patut Muafakat Johor pada tahun 2017.

Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Penerangan, Pembangunan Usahawan dan Koperasi negeri, Datuk Md Jais Sarday, berkata lokasi kedai harga patut ini akan tertumpu di sekitar kawasan pembangunan Iskandar Malaysia.

Katanya, Kedai Harga Patut Muafakat Johor dirancang untuk dibuka di lokasi yang mempunyai banyak pejabat kerajaan termasuk di pusat pentadbiran kerajaan negeri di Kota Iskandar dan Wisma Persekutuan di sini.

jais-sarday-imcoop-pelanggan

Jelas beliau lagi, langkah untuk membuka lebih banyak Kedai Harga Patut Muafakat Johor ini sejajar dengan aspirasi kerajaan Johor untuk membantu masyarakat mendapatkan bekalan barangan basah dan asas tani dengan tawaran harga lebih.

Sehingga kini, imCoop sudah membuka lapan cawangan di Johor termasuk Pengerang, Kota Tinggi dan Tenggaroh, Mersing dan dua lagi cawangan di Paroi dan Panchor di Negeri Sembilan sejak ditubuhkan pada 2014.

Md Jais berkata, imCoop adalah gabungan 116 koperasi di bawahnya dan diwakili oleh kira-kira 75,000 anggota koperasi.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.