Terkini

Jumaat, 19 Ogos 2016

PAN Tolak Cadangan Muhyiddin Jadi Ketua Pembangkang

Muhyiddin-Ketua-Pembangkang

SHAH ALAM : Timbalan Presiden Amanah (PAN), Salahuddin Ayub berkata, belum ada keperluan bagi Pakatan Harapan (PH) menggantikan kedudukan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Ketua Pembangkang dengan pemimpin lain.

Jelas beliau, setakat ini tiada sebarang perbincangan untuk menjadikan Presiden Penaja Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai ketua pembangkang yang baru seperti yang diwar-warkan media sebelum ini.

“Kedudukan Wan Azizah dalam Parlimen sebagai ketua pembangkang tidak perlu diubah. Beliau telah menjalankan tugasnya dan saya merasakan tiada keperluan menukar ketua pembangkang yang baharu.

“Muhyiddin bagaimanapun boleh memainkan peranannya dalam bidang lain termasuk politik yang memerlukan pengalaman beliau,” katanya.

Beliau berkata, sebagai bekas timbalan perdana menteri, pengalaman politik Muhyiddin boleh digunakan untuk berhadapan dengan BN.

Sementara itu, Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad berkata, Muhyiddin perlu diterima majoriti parti pembangkang untuk dilantik ketua pembangkang.

Katanya, bekas timbalan perdana menteri itu juga perlu mempunyai keupayaan menyatupadukan parti-parti pembangkang.

Menurutnya, masih terlalu awal untuk menilai kemampuan Muhyiddin dan tidak perlu dibandingkan dengan bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.