Terkini

Ahad, 24 April 2016

Tunku Ismail Rancang Beli AC Milan Sambil Perkasakan JDT

tmj-ac-milan

JOHOR BAHRU : Pemilik pasukan bola sepak Johor Darul Takzim, Tunku Ismail Sultan Ibrahim dilaporkan sedang merancang untuk membeli kelab Serie A Itali, AC Milan.

Menurut beliau, rancangan untuk membeli kelab bola sepak dari Itali itu kini sedang dalam peringkat kajian dan keputusan samada membeli atau tidak kelab tersebut masih belum di muktamadkan lagi.

Bagaimanapun, Tunku Ismail juga membayangkan sekiranya beliau ingin membeli sebuah kelab bola sepak dari Eropah, AC Milan menjadi pilihan utamanya kerana beliau amat meminanti kelab  tersebut sejak dari kecil lagi.

Ketika ditemuramah oleh sebuah akhbar berbahasa Inggris, Tengku Mahkota Johor itu menyatakan hasrat mahu pergi lebih jauh dalam dunia bola sepak selain dari tumpuan meperkasakan JDT sebagai pasukan yang digeruni di arena bola sepak Asia.

Beliau turut berharap, kedua-dua pasukan akan bekerjasama pada masa akan datang sekiranya perjanjian dilakukan.

"kita amat berharap dapat menghubungkan Milan dan JDT pada masa akan datang. Siapa tahu..."

"Dan ia akan menjadi kolaborasi secara langsung, bukan sekadar kolaborasi kecil. Ia akan dilakukan secara langsung." ujar beliau.

AC Milan dimiliki oleh bekas Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi yang memberi isyarat untuk menjual kelab berkenaan.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.