Terkini

Jumaat, 30 September 2016

PPBM Mampu Gugat Kedudukan Umno di Johor

adam-sumiru-umno

JOHOR BAHRU : Ketua Penerangan UMNO Bahagian Johor Bahru YB Datuk Adam Sumiru berkata, semua pihak tidak boleh memandang remeh penubuhan parti baru Pribumi apatah lagi parti itu sedang bergiat aktif ‘mencuri' ahli UMNO.

Jelasnya, apa yang membimbangkan adalah pengundi atas pagar yang akhirnya akan memberi undi kepada parti ini.

“Jika ahli UMNO boleh berpaling arah maka apatah lagi pengundi atas pagar.. Inilah yang patut kita bimbangkan. Kita tidak boleh menolak Pribumi memang memberi impak terhadap parti kita.

“Oleh itu, jentera parti haruslah berusaha lebih keras untuk menyakinkan rakyat khususnya pengundi atas pagar bahawa UMNO dan Barisan Nasional (BN) adalah parti terbaik berlandaskan pencapainya selama ini,” ujarnya.

Tambah Adam, negeri Johor khususnya memang sedang diasak keras oleh parti baru ini. Tujuan mereka sama seperti pembangkang yang lain iaitu mahu menumbangkan UMNO di bumi kelahirannya.

“Jadi kita di Johor memang berhadapan dengan situasi yang lebih berjaga-jaga dan harus berusaha lebih keras bagi memastikan agenda Pribumi tidak menjadi kenyataan.

“Saya yakin masih ramai ahli UMNO yang begitu setia kepada parti. Ini berdasarkan kehadiran pada mesyuarat bahagian yang sedang berlangsung. Tetapi apa yang saya risaukan seperti yang saya katakan tadi adalah pengundi atas pagar,” katanya.

Mahu tidak mahu ujarnya, Pribumi yang terdiri daripada serpihan UMNO ini harus dipandang serius dan strategi harus disusun segera bagi mengekang gerak kerja mereka di bumi Johor. - Umno Johor
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.