Terkini

Isnin, 2 Mei 2016

Khidmat Polis Pengiring Untuk Mahathir Sepatutnya Sudah Lama Dihentikan

nazri-aziz-mahathir

KUCHING : Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz pada Ahad berkata tindakan menghentikan khidmat polis pengiring ke atas mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad sepatutnya sudah lama dilakukan.

Jelas belau, selama ini Dr Mahathir sendiri senghaja membahayakan dirinya dengan pergi ke pelbagai tempat bercakap dan berucap perkara yang mengguris hati pihak tertentu termasuk turun ke demonstrasi jalanan.

"Saya rasa tidak kena untuk kita berikan dia escort untuk dia ke tempat-tempat untuk menentang kerajaan yang memberikan dia kemudahan ini.

"Jadi saya kira keputusan ini sudah lama patut dilakukan tetapi kita harapkan dia akan sedar bahawa perbuatan itu sebenarnya bukan atas kepentingan negara.

"Tapi kalau dia terus juga saya rasa sudah sampai masa...kita tidak mahu bertanggungjawab terhadap beliau kalau beliau yang meletakkan dirinya sendiri dalam bahaya.

"Dari segi logik kenapa hendak bagi keistimewaan pada orang yang sebenarnya menentang kita balik.

"Kalau beliau pilih untuk hendak bertumbuk kita boleh bertumbuk, saya bersedia untuk bertumbuk dengan beliau bila-bila masa," katanya kepada pemberita pada program gotong-royong di Pantai Damai, di sini.

Sebuah portal berita tempatan melaporkan baru-baru ini bahawa polis tidak lagi menyediakan perkhidmatan dua pengiring ke atas Dr Mahathir berkuatkuasa 28 April lalu.
« PREV
NEXT »

3 ulasan

  1. Nazri botak ni ingat tun kisah sangat kah keselamatan dalam negara ni, tun pernah buat lawatan ke palestin,bosnia lebih bahaya , takat nak masuk dalam tong dram atau bom macam atantuya, tak heran lah bro.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak kisah la nazri botak yang cakap atau siapa yang cakap, apa yang penting pdrm sepatutnya sudah lama berhenti daripada eskot bekas pm tersebut. tun mahathir adalah bekas pm, bukan pm. jadi sewajarnya tiada iringan eskot kemana2 sahaja bekas pm tu nak pergi. nazri ni pulak, mulut macam longkang tak ada insuran. dia ingat penumbuk dia aje kencang. menteri apa kalau nak ajak orang tua bertumbuk. tak ada telur ke? cubalah ajak yang lebih muda kalau berani. hampeh betul menteri kabinet najib ni.

      Padam
  2. manusial bangang ajak Org umur 90 bertumbuk . pergi trngok abg hang - OWNER PASHACORP - kt tmn melawati

    masakau akan dtg, dulu jilat sampah tunm la ni- ingat tuan2 ini pengajaran jib your time wl come

    SEDIH BAGI PENEGAK KEBENARAN

    BalasPadam

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.