Terkini

Selasa, 12 Januari 2016

Tayang Gambar Menyusu Anak di Media Sosial Tindakan Kurang Bijak

selfie-while-breastfeeding

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Abdul Karim menasihatkan golongan ibu terutamanya golongan ibu muda masa kini supaya berkelakuan sopan dengan tidak menyiarkan gambar mereka menyusukan anak di laman sosial.

Jelas beliau lagi, perbuatan itu bertentangan dengan norma dan budaya masyarakat di negara ini dan boleh dianggap tidak sesuai dan tidak wajar jadi ikut-ikutan.

"Kita mesti sentiasa memelihara kesopanan, kebijaksanaan, nilai-nilai moral dan menghormati sensitiviti budaya," katanya kepada pemberita di sini, Selasa.

Rohani berkata, kementerian telah menyediakan bilik penyusuan terutamanya di tempat kerja bagi memudahkan golongan ibu menyusu anak-anak mereka.

"Mungkin ia (selfie) adalah untuk simpanan peribadi mereka sendiri tapi pihak lain berkongsi gambar berkenaan hingga menjadi viral. Marilah kita melindungi nilai-nilai murni dalam masyarakat," kata Rohani.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai budaya selfie ketika menyusukan anak yang menjadi viral di media sosial sejak akhir-akhir ini sehingga menimbulkan rasa kurang senga dan kritikan masyarakat.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.