Terkini

Isnin, 18 Januari 2016

Penduduk Kampung Halang Ahli Kelurga Kebumi Jenazah Militan

halang-jenazah-militan

Penduduk kampung Kedungwungu, Nasrullah yang terletak di Jawa Barat dilaporkan melarang keluarga seorang daripada militan yang melancarkan serangan di ibu kota Indonesia daripada mengebumikan jenazah di kampung mereka.

Reuters melaporkan, Muhazan dan tiga lagi penyerang meletupkan bom dan melepaskan tembakan minggu lalu menyebabkan kematian dan kecederaan.

Seorang penduduk yang enggan dikenali namanya berkata,  tindakan yang dilakukan Muhazan itu telah mencemarkan nama baik agam Islam.

Jelasnya lagi, penduduk di sini mengamalkan sikap bertoleransi dan menolak fahaman radikal atau ekstrimis

Sementara itu, ketua kampung berkenaan berunding di antara keluarga penyerang dan penduduk.

Dalam kejadian siri letupan yang berlaku di ibukota Jakarta beberapa hari lalu sekurang-kurangnya enam orang maut manakala beberapa lagi termasuk anggota polis cedera dalam siri letupan di kawasan berhampiran sebuah pusat beli-belah.
« PREV
NEXT »

Tiada ulasan

Catat Ulasan

KLUANG TODAY tidak akan bertanggungjawab terhadap segala komentar yang diutarakan melalui ruangan komen di sini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.